eerste reisverslag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van cindy Lange - WaarBenJij.nu eerste reisverslag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van cindy Lange - WaarBenJij.nu

eerste reisverslag

Blijf op de hoogte en volg cindy

01 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ondertussen zit er een halve week op hier in Zuid-Afrika.
Na een lange vlucht kwamen we woensdag aan op het vliegveld in Kaapstad. Daar werden Elise, Lotte en ik opgehaald door iemand van de organisatie waar we de komende 4 maanden zullen verblijven voor de minor.
Onderweg naar Elim zijn we gestopt bij Hermanus waar we bij een restaurantje heerlijk Sushi hebben gegeten. We zaten aan de zee kant en er zou een kans bestaan dat we walvissen zagen, helaas hebben we die niet gezien op die dag.
Aangekomen bij ons huisje waren we alle drie erg moe en zijn we snel gaan douchen en slapen. Ons huisje waar we komende 4 maanden zullen blijven slapen is helaas nog niet klaar, we slapen nu met z'n drieën op één kamer en leven even uit een koffer.

De volgende dag konden we uitslapen. 's ochtends besloten we op broodjes in de oven te doen. Op onze oven stond al een dienblad met brood etc.
Toen de broodjes eenmaal de oven in waren roken we een hele rare geur, een soort verbande geur.. Er bleek dus twee gaspitten op de oven te zitten. Het dienblad was helemaal gesmolten. Lotte en ik probeerden zoveel mogelijk schoon te maken en Elise heeft ondertussen iemand opgehaald, ze vonden het gelukkig geen probleem en zorgde ervoor dat alles weer goed kwam. Wij voelde ons natuurlijk wel heel schuldig maar ze zeiden ons dat we dat absoluut niet hoefden te zijn.
We hebben daarna nog rustig kunnen eten en toen zijn we naar de werkplek gegaan.
We zullen vrijwilligerswerk gaan doen en daarnaast een plan van aanpak schrijven voor de organisatie. Waar we de komende maanden komen te werken is een gehandicapten opvang.

Eenmaal binnen schrok ik best wel van de kinderen, het is niet te vergelijken met de gehandicapten zorg in Nederland. Wel waren de kinderen erg enthousiast om ons te zien. Na de rondleiding zijn we nog even met z'n drieën het dorpje ingelopen. Het dropje is erg knus en klein.

Er zijn ook nog drie andere vrijwilligers, twee Duitse meisjes en één Indonesisch meisje. We werden uitgenodigd door hen om bij ze te komen eten. Zij blijven voor 10 maanden en hebben inmiddels één maand erop zitten. We hebben met hun geklets over van alles en nog wat. Ook zij gaven toe dat ze in het begin best wel moesten wennen aan het werk maar ze het nu erg leuk vinden, dat geeft wel een geruststelling voor mij.

De volgende dag kwamen onze docenten van school.
We hebben besproken hoe ons programma eruit zal zien, we gaan vier dagen werken en hebben één dag voor school.

Zaterdag was in Hermanus het Walvisfestival.
Vanaf Elim is dit ongeveer 1,5 uur rijden. We werden weggebracht door iemand vanuit de organisatie. Onderweg liepen er wilde apen op de weg, hier hebben we natuurlijk foto's van gemaakt.

Eenmaal bij het walvis festival stonden er allerlei leuke kraampjes en mensen waren aan het dansen op straat. Ook hebben we walvissen gespot.
Als laatste zijn we op het laatste nog naar een uitzichtpunt van Hermanus gereden, hier hebben we mooie foto's kunnen maken.

Vandaag(zondag) zijn we met de kinderen naar de kerkdienst gegaan en zijn we door het dorpje welkom geheten voor de komende vier maanden.

Al met al veel indrukken voor zo'n eerste week, ik zal vast hier en daar wat vergeten zijn maar zo hebben jullie globaal een overzichtje wat ik hier doe en beleef.

• 01 Oktober 2017 - 15:21

Jeanette Van Den Belt:

Hoop voor jullie dat het gauw opgelost wordt met het huisje.
    Het zal de komende maanden wel zwaar worden maar ook wel heel leerzaam.
    Leuk om je op deze manier te kunnen volgen.
    Heel veel succes met deze missie.
    Liefs van ons allemaal.

• 01 Oktober 2017 - 15:59

Jacqueline Feldman:

hallo Cindy
    Mooi reis verslag.Je heb al veel gedaan inde paardagen dat je er bent.
    Kijk uit naar je volgende reisverslag.

Groetjes vanuit nederland jacqueline

• 01 Oktober 2017 - 17:12

Oma Vinke :

Hoi Cindy mooi je zo te kunnen volgen eenheel verslag al .Je hebt je dagen al nuttig besteed morgen na je werk plek en veel succes verder wij horen van je Groeten Opa en Oma

• 01 Oktober 2017 - 17:16

Ellis En Robert :

Mooi stukje verhaal Cin!! Leuk om te lezen en sushi? Ik ben jaloerssss!!!

Veel plezier en een dikke kus van ons

• 01 Oktober 2017 - 19:26

Anneke Diender:

Leuk verslag Cindy geniet ervan.

Hoe is het weer daar?

• 01 Oktober 2017 - 20:06